چگونه کولر گازی را روی گرما تنظیم کنیم؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چگونه کولر گازی را روی گرما تنظیم کنیم؟
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1401
بازدید : 633
نویسنده : امین پارسیان

پس از روشن كردن كولر گزينه حالت و سپس با انتخاب گزينه HEAT حالت HEAT كولر را انتخاب كنيد. اکنون با فشار دادن دکمه دما (TEMP) قادر خواهید بود درجه گرمایش کولر گازی را انتخاب کنید. در اکثر مدل های کولر گازی حداکثر دمای گرمایش کولر گازی 30 درجه سانتیگراد است. اما دمای معمولی و بهترین دما برای بدن انسان در محدوده 25-26 درجه است، بنابراین توصیه می شود دما را در این محدوده تنظیم کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به مقاله تنظیم بهترین دما برای سرمایش و گرمایش کولر گازی مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا تنظیمات گرمایش کولر گازی اعمال شود و کمپرسور در حالت گرمایش راه اندازی شود. اگر این زمان بیشتر از این مقدار باشد و یا به مدت طولانی باشد نشان دهنده وجود مشکل در دستگاه است که در این صورت بهتر است دستگاه را خاموش کرده و سریعا با تعمیرکار متخصص کولر گازی تماس بگیرید.

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار می کند؟
اکنون که نحوه تنظیم حالت گرمایش کولر گازی را یاد گرفتید، بهتر است با نحوه عملکرد سیستم گرمایش کولر گازی آشنا شوید تا در صورت خرابی دستگاه، شخصا عیب یابی کولر گازی را انجام دهید و بهتر مشکل خود را با آن در میان بگذارید. تعمیرکار کولر گازی

هنگامی که کولر گازی گرم می شود، روند چرخه دستگاه تغییر می کند. فرآیند تغییر چرخه کولر گازی به کمک شیر چهار طرفه یا شیر معکوس انجام می شود. به این ترتیب گاز داغ خروجی از کمپرسور به جای حرکت به سمت پانل بیرونی به سمت اواپراتور پانل داخلی هدایت می شود. پس از گرم شدن لوله های اواپراتور و کارکرد فن داخلی، هوای اتاق با عبور از لوله ها گرم می شود. مبرد موجود در سیکل که خنک شده است، سپس به سمت پنل بیرونی هدایت می شود و با جذب گرمای محیط، دمای آن افزایش یافته و دوباره وارد کمپرسور می شود. به این ترتیب کولر گرما را به داخل خانه هدایت می کند تا اتاق به دمای تعیین شده توسط شما برسد.

یکی از تفاوت های حالت سرمایش با گرمایش این است که در حالت سرمایش کولر پس از رسیدن دمای اتاق به مقدار تنظیم شده خاموش می شود و یا اگر دستگاه اینورتر باشد روی سرعت پایین قرار می گیرد. در حالی که در حالت گرمایش کولر گازی، پس از رسیدن دمای اتاق به مقدار تنظیم شده، فن داخلی خاموش شده و عملیات یخ زدایی پنل خارجی یا کندانسور آغاز می شود و سپس حالت گرمایش کولر گازی از سر گرفته می شود.

مقاله پیشنهادی کاراباما: دلیل کار نکردن فن کولر و راهکارهای آن

نکته مهم: خیلی ها سوال می پرسند که چرا کولر به طور مداوم گرم نمی شود یا کولر گازی در حالت گرمایش به طور کامل کار می کند. توجه داشته باشید که عملیات یخ زدایی برای جلوگیری از یخ زدگی پنل بیرونی کولر گازی ضروری است، بنابراین طبیعی است که دستگاه پس از مدتی وزش هوای گرم متوقف شده و به دمای بالا می رسد و وارد چرخه یخ زدایی می شود و پس از مدتی چند دقیقه دما کاهش می یابد کمپرسور دوباره راه اندازی می شود و گرمایش اتاق را از سر می گیرد. اما اگر این روند به طور مشکوکی بیش از حد طولانی باشد، احتمالاً مشکلی وجود دارد که به دلیل عوامل زیادی، تنها پس از بازدید از کولر گازی می توان در مورد نحوه حل مشکل اظهار نظر کرد.

دلیل گرم نکردن اسپلیت
یکی از سوالاتی که اغلب از صاحبان کولرهای دوفصل در زمستان شنیده می شود، علت گرم نکردن کولر گازی یا اسپیلت است. در این مواقع ممکن است کولر اصلا هوا را گرم نکند یا هوای ولرم داشته باشد. اما مشکل گرم نشدن کولر گازی به موارد زیر مربوط می شود: مشکل گرم نشدن کولر گازی به موارد زیر مربوط می شود.

ظرفیت کم کولر گازی نسبت به متراژ خانه
کولر گازی کم
مشکلات فنی در چرخه گرمایش کولر گازی
همانطور که گفته شد، پس از قرار دادن کولر بر روی حالت گرمایش، انجام تغییرات و راه اندازی کولر گازی ممکن است حدود 5 دقیقه طول بکشد. در حالت یخ زدایی، زمانی که تهویه مطبوع در حال ذوب یخ است و ذوب بر روی پانل بیرونی تشکیل می شود، ممکن است دستگاه حدود 15 دقیقه هوای گرم تولید نکند. بنابراین در برخی موارد علت کار نکردن کولر گازی یا اسپلیت گرمایش مشکلی ندارد و تنها بخشی از فرآیند است.

در مطلبی اختصاصی در این زمینه به سوالات شما در مورد نحوه تشخیص کمبود گاز و نحوه شارژ گاز کولر گازی پاسخ داده ایم.

اما اگر مشکلات فنی باعث گرم نشدن شکاف شده باشد مواردی که باید توسط تکنسین متخصص بررسی شود عبارتند از:

فیلترهای پنل داخلی
پنل داخلی فن
پنل خارجی فن
خرابی کندانسور خارجی
خرابی کمپرسور
مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش
مصرف برق کولر گازی به طور کلی به تفاوت بین آمبی بستگی دارد

 

منبع:

https://serviskaran.ir/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%87-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: